poniedziałek, 14 maja 2012

Kruche z rabarbarem i kruszonką





Ciasto!


Jak to zrobić?

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej 
pół szklanki cukru (ja dałam troszke mniej)
180  g masła
2 żółtka 
1 łyżka śmietany (16% lub 18%)
szczypta soli
wanilia lub łyżeczka cukru waniliowego

A rabarbarowe nadzienie?

9 lasek rabarbaru
2 łyżki curku

Kruszonka

150 g mąki pszennej 
70 g cukru 
100g masła 
wanilia lub cukier waniliowy
kardamon 

Uzależniłam się od przesiewania wszystkiego co da się przesiać, a więc, przesiewamy mąkę z cukrem, dodajemy wszystkie składniki, wyrabiamy ciasto i wkładamy na 30 minut do lodówki.
   W tym czasie obrany i posiekany na 1cm kawałeczki rabarbar, wrzucamy na rozgrzaną patelnię i posypujemy 2 łyżkami cukru. Kiedy już zmięknie (około 3-5 minut) przecedzamy, odlewając wodę (ale tylko, jeśli jest jej rzeczywiście zbyt dużo!) Odlałam bardzo mało.
   Piekarnik nagrzewamy do 180ºC. Ciasto przecieramy na grubej tarce na blaszkę wysmarowaną masłem. Ugniatamy, aby miało zwartą konsystencję i wstawiamy do piekarnika na jakieś 10 minut - w zależności od piekarnika. Ten potrafi płatac różne figle... Ciasto musi się lekko zarumienić.
   W tym czasie przygotujcie kruszonkę. Masło rozpuszczamy w rondelku i dodajemy resztę składników, wyrabiając ciasto. 

Po podpieczeniu ciasta, ostudzamy je, i wykładamy rabarbar. Rabarbar posypałam otrębami i mielonymi migdałami, ale tutaj można pozwolić sobie na różne wariacje, w zależności od upodobań. Kruszonkę rozdrabniamy w dłoni i posypujemy ciasto. 

35-50 min w piekarniku, i gotowe!

Smacznego!

2 komentarze: