środa, 16 maja 2012

Farfalle ze świeżym łososiem w sosie winno-śmietanowym z koperkiem

Wino i łosoś, te smaki świetnie się uzupełniają - wiem co mówię, właśnie zjadłam sushi i popiłam wytrawnym winem. Ale nie odlatujmy do Japonii, czas na ulubioną kuchnię włoską? O ile Włosi mogą przypisać sobie wszystkie rodzaje past, to jednak cały śwat wymyśla swoje kombinacje. Dużo łączy mnie z krajem łososia - Norwegią, dlatego też połaczenie włosko-norweskie musi pojawić się w moim menu.
Farafalle czy penne, podawajcie z czym chcecie, mnie akurat to wpadło pod rękę. To boskie połączenie smaków, robi się bardzo szybko, polecam wszystkim zabieganym i leniwym.



Farfalle ze świeżym łososiem w winno - śmietanowym sosie z koperkiem

Jak to zrobić?
(poracja dla 2 głodnych osób lub 3 mniej głodnych osób:)

250 gram farfalle, lub innego ulubionego makaronu
200 g świeżego łososia
pęczek koperku
250 ml śmietany 18%
2 łyżki masła
250 ml białego wina wytrawnego lub półwytrawnego
1 szalotka
pieprzi sól do smaku do smaku
oliwa


Drobno pokrojoną szalotkę podsmażamy na oliwie, ale bardzo delikatnie. Dorzucamy pokrojonego w plastry łososia bez skórki i dolewamy wino. Dusimy około 10 minut.
W miedzyczasie oczywiście gotuje się makaron:) Do łososia dodajemy 3 łyżki posiekanego koperku, 2 łyżki masła, śmietanę, sól i pieprz. Delikatnie mieszamy, łosoś ma prawo się rozpaść, ale mieszajmy delikatnie.Po 5 minutach jest już gotowe, pięknie pachnące i aromatyczne. Przed podaniem posypałam koperkiem. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Bardzo smakowite połączenie. U mnie niestety ryby goszczą bardzo rzadko (Połówek nie przepada za nimi)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dla Pana "nie lubię", a takiego też posiadam i wiem co to znaczy :) możesz spróbować zamienić łososia na kurczaka, a dla siebie przygotować wersję z łososiem :)

      Usuń