środa, 9 maja 2012

Ruskie

Wiedziałam, że nadejdzie ten moment. Moment, w którym lenistwo ustąpi smakowitym wspomnieniom z babcinej kuchni. I nadszedł ten dzień. I stało się. Pierwszy raz zrobiłam pierogi. Ten pierwszy raz, jak rzadko się zdarza, był niezwykle udanym pierwszym razem ;)

Ruskie

Ruskie


Jak to zrobić?

Farsz
2 kg ziemniaków
700 g twarogu
2 cebule
pieprz (dużo pieprzu :)
sól

Ciasto
1 kg mąki
2 jajka
4 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
0,4 l ciepłej lub goracej wody, w zależnosci od potrzeb, do wyrabiania ciasta
sól

Warto zacząć od farszu. Ugotowane ziemniaki wygnieść i doprawić solą i pieprzem. Farsz nie może być mdły, dlatego pieprz powinien być wręcz bardzo widoczny w farszu. Drobno pokrojoną cebulkę podsmażamy na oliwie lub oleju i dodajemy do zmieniaków. Tak połowicznie przygotowany powinien odczekać do wystygnięcia, dopiero póżniej dodajemy ser. W czasie gdy farsz stygnie, możemy przygotować ciasto. Użyłam mąki tortowej. Dodałam od razu 2 jajka, oliwę i sól, powoli mieszając i dolewając ciepłą wodę wyrabiamy sprężyste ciasto do momentu, w którym będzie stanowiło gładką kulę.

Ciasto gotowe, farsz już nie jest gorący, więc można dodawać ser i ostatecznie doprawić farsz.

Z rozwałkowanego ciasta wycinamy kółka, ja robiłam to szklanką. Nakładamy farsz, sklejamy i wrzucamy na gotującą,  osoloną wodę. Delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. Po wypłynięciu pierogów na wierzch, w zalezności od grubości ciasta pozwalamy im się gotowac jakies 2-4 minuty.

Proces wyławiania smakołyków jest ważnym elementem. Ja wrzucam je najpierw do naczynia z zimną wodą, a następnie przelewam przez durszlak i wysypuję na duże talerze, aby się nie skleiły.
Opcji podania jest kilka i każdy z nas je zna. Najlepsza jest ta, która Tobie smakuje najbardziej, z wody na maśle, czy podsmażone - obojetnie. Smacznego!

2 komentarze:

  1. oj jak bym chciała zabrać się za pierogi:( ale zawsze coś staje na drodze, niestety!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam w sobotę - tak to jest jak się ma zachcianki, nawet wałkowanie ciasta nie stoi na przeszkodzie ;)

    OdpowiedzUsuń